Är de så här det ska vara?

I söndags kväll började amningen komma igång...helt plötsligt så tog hon det som hon inte gjort nått annat..? Hemligheten är ju ioförsig en sån där vårtnapp....hade testat sån innan men denna var lite mindre och det var antagligen det som skulle till. Men iallafall så är det ju det här man väntat på och vad alla andra oxå tjatar om (!!), men det var väl inte riktigt som jag hade tänkt mig...hon åt i 2 timmar första gången och tänkte att det kanske var för att det var första gången men icke...nu 2 dagar senare så är det fortfarande samma sak! Hur ska jag ha tid med detta...är ju van att ge henne på flaska och det går ju ganska fort plus att man ju kan planera saker och ting mycket bättre när man ger på flaska. Detta var väl inte riktigt vad jag hade tänkt mig....jag som trodde det skulle vara lättare att amma men det går ju fortare att pumpa, mata och koka flaskor än att amma...på de här 2 nätterna så känns det som jag varit konstant vaken! Det positiva är ju såklart att jag slipper att hålla på med flaskor och kokning. Vi får väl se hur det artar sig..?

igår va jag ju och fixade mina naglar och det var ju som sagt på tiden, nu är de fina igen. Blev även lite shopping igår, ett till par jeansleggings (ljusa)  och 2 tröjjor. Idag vet jag inte riktigt vad som händer, kanske en sväng in till stan, det är den sysselsättningen jag har känns det som =) Imorgon är det iallafall föräldragruppen med babymassage, ska bli kul! På torsdag bär det antagligen av till Ed, det är ju marknaden till helgen och Mattias, Trine och barnen kommer hem då och jag har ju inte sett dem sen jul, och de har ju inte träffat lilla Nelly heller! Det var meningen att Malin skulle åka med men hon fick inte ledigt från jobbet så jag har inte bestämt mig om jag åker på torsdag eller fredag än.. Nelly sitter ju därbak och det blir ju lite bökigt om hon blir gnällig om jag åker ensam.

Har massa saker jag borde ta hand om, ringa folk, skicka in saker, göra Jockes deklaration, slänga saker m.m men jag känner inte för nått av det faktiskt...får bli en annan dag! Ska ta och städa upp lite här i stället.

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0