Helgen som varit!

Helgen har varit bra, solen har ju skinit och det har vart varmt och skönt ute. Vad mycket det gör med lite sol, man blir glad och allt är roligt :) I fredags var det en sväng på stan, inhandlades en jättesöt marinblå/vit randig klänning till Nelly. Fixade present till Robin som fyllde år igår. Sen blev det grillning hos Jockes pappa, gott gott! Igår lördag tog vi oss en sväng till Ikea, jag började städa balkongen för att göra iordning den inför säsongen, kommer spenderas mycket tid där, så vi var på Ikea för att hitta en grillbänk och det hittade vi, plus en tillhörande sittbänk. Helst av allt vill ju jag göra lite lounge stil därute med soffor och sånt, men eftersom inglasningen är i maghöjd så skulle man ju inte se ut om man satt ner och det skulle väl bli lite konstigt, bli snuvad på sjöutsikten =) Så vi får ha det som vi har det nu men med lite "upphottning", ska självklart visas bilder när jag är klar! Senare på kvällen blev det födelsedagskalas hos Robin och jag tog mitt första glas vin, och det var inte så gott som jag kom ihåg det, men det kan ju bero på att de va tysklandvin och sånt man dricker  för att bli full typ,kunde ju kostat på mig ett godare sådär första gången kanske. Nelly har iallafall nu invigt sin första fest, hon sov mest men! Idag har vi mest tatt det lugnt, vart en sväng på stan, städat lite och nyss tagit den första fikan på balkongen med Jockes mamma, syster Jennifer med pojkvän Sebastian, trevligt trevligt!

Imorn ska jag äntligen fixa naglarna, ska bli hur underbart som helst! Nelly får spendera tiden hos hos farmor Gunilla. Sen ska vi iväg och fastställa faderskapet oxå, annars inga planer. Jo jag ska ta mig lite egentid och gå på stan och shoppa lite till mig själv, längtar efter nya kläder! Så när Jocke kommer hem från jobbet ska jag ut i provhyttsvimmlet *puh*, tycker det är lite jobbigt att prova kläder men men, vad ska man göra om man vill bli fin?

lite bilder från helgen

     

De lyckligt nyblivna föräldrarna =)



 
Först badet i baljan, ser förskräckt ut men det tyckte hon om!




Kommentarer
Postat av: Roza

Fin bloggdesign :)

2009-04-19 @ 18:29:46
URL: http://stiftpennan.blogg.se/
Postat av: anna

gud vilken söt unge!:)

2009-04-19 @ 18:47:50
URL: http://aejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0