Det börjar det ordna upp sig...

Vi var och tittade på 2 lägenheter idag, en på Herrhagen och en 3:a mitt i stan på hamngatan. Och den på hamngatan hade allt som vi ville ha, balkong, hiss, bra förvaring och hyfsat snygga väggar och färgval ( petig som jag är ).  Från trapphuset  kommer man direkt ut på Drottninggatan så mer centralt kan man ju inte bo och med parkering i garaget under huset, så vi tog den såklart! =) Så nu är vi inte bostadslösa längre + att vi slapp ta en "sketen", gammal lägenhet långt bort nån stans. Den andra jag skrev om som jag så gärna ville ha va väldigt fin och stor och så men det va en 2:a på 90 kvm och dyrare. Så denna blir ju bättre eftersom Nelly fortfarande kan ha en eget rum i denna. Sen va den helt OK så att jag kände att den går att få jättefin med våra möbler och så vidare. Skadad som jag är så kan jag inte hjälpa att tänka så att den ska va fin även om det bara är ett temporärt boende till vårt hus dyker upp, för det kan ju ändå ta ett tag, 1 år har jag räknat med..? Det va ju inte direkt läge att vara kräsen i den situationen vi var i men nu gick det ju bra ändå! Så nu kan jag börja planera hur vi ska ha det och packa ihop lite. Vi hade ju tänkt att packa ihop sånt som vi inte behöver just nu och skriva HUS på de kartongerna och låta stå i förrådet  i nya lägenheten så slipper vi packa ner och upp precis ALLT, kan ju vara skönt. Försöka göra det så smidigt som möjligt eftersom det förhoppningsvis blir en flytt till inom ett år. Känns så otroligt skönt att vi fick den och att vi inte behöver stressa fram ett hus som inte egentligen har det vi kräver och vill ha. Så det börjar ordna upp sig helt enkelt =)

Bjuder på en bild av mina två godingar, älskar er <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0