Nu är det slut!

Nu är det slut på flängandet. Kom hem från Smögen och Ed igår och det känns skönt att bara vara hemma nu. Har haft det jättebra i Smögen med 1 kanonfin dag i alla fall. Pappa hade ju med båten så vi va ute och fiska makrill, eller ja, de andra fiska och jag och Nelly titta på. Jag är inte direkt fisktypen och sen avskyr jag lukten! Annars va vi på bryggan och strosa, käka, grillade och fick oss en liten solning på onsdagen. Nu är vi i allafall hemma och är lediga 1 vecka till tillsammans innan Jocke ska tillbaka till jobbet.

Igår träffade jag upp Lina, Emma och Emma och gick ner till hamnen och käka och drack lite vin i solen, helt underbart! Nelly var hemma med Jocke och grabbarna som hade grillkväll. Skönt för Nelly att slippa tjej-tjattret lite och höra lite grabbsnack =)

Nelly sov föresten sin första hela natt igår. Vi la henne 21.30 och hon vakna inte förän 08.00 dagen efter, det kändes helt skumt. Jag kände mig inte så utvilad som jag trodde jag skulle göra, men jag har heller inte tyckt att det varit jobbigt att mata henne en skvätt på natten eftersom hon har somnat igen direkt. Nu var ju det jobbiga att hon var klarvaken vid 8 och det var inte jag =) Men har haft lite svårt att sova den sista tiden. Jag brukar somna väldigt fort vanligtvis men inte nu längre. Vet inte om det är mycket i huvet nu med flytt och massa sånt? Igår låg jag vaken hur länge som helst och grubblade/irriterade mig över en sak som jag känner mig inblandad i fast det inte rör mig egentligen. Jag tycker att en vän har blivit respektlöst behandlad och jag kan inte annat än att känna för henne och irritera mig nått fruktansvärt. Jag har ju lärt mig en sak på detta i allafall. Man undrar hur folk tänker ibland...?

Just nu sitter jag uppe alldeles för tidigt i soffan och degar medan min goding sitter i gåstolen och bajsar tror jag, det låter skumt därifrån i alla fall. Men det känns som detta är att våra småbarnsförälder, att sitta uppe alldeles för tidigt med sitt barn som är superpigg klockan 06.00, nu är ju klockan 09.00 men jag kan tänka mig att det blir tidigare sen...?

Idag blir det nog en dag på stranden, härligt! Nu blir det frulle!

Bye Bye!

Lite bilder





Jag fångade fisken...på bild!





världens roligaste kort, va gör dom?



Smygfoto...hittade ju en kändis oxå, Rippe eller nått i galenskaparna



Makrillen ligger på grillen







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0