Julgodis!

Håller på att göra lite julgodis för att få lite julkänsla, dåligt med de i år tycker jag!? De är bara hemma hos mamma jag får den där riktiga julkänslan, jag har ju faktiskt pyntat lite i år men jag är ju inte så mycket för rött och sånt så därför brukar de inte bli så mycket här. Men nu gör jag i alla fall snickers, de är ju så gott! Smeten ska ju bredas ut på bakplåtspapper och sen ska den ju skäras i rutor när allt stelnat men nu har jag testat att göra de i små formar istället, hade ju tomteformar som låg så jag kände mig tvungen att använda dom, får se om de blir lika bra!? Gott blir de nog i alla fall :)

Imorn har jag, Sandra och Sofia inkl de små lite julmys, barnen har köpt paket till varandra som de ska byta och sen blir de lite julgodis och gott till oss. Blir nog en mysig dag! Sen hade vi även tänkt oss en ensamma mammor kväll, altså lämna barnen hemma och gå ut och käka nått gott, får se om vi får till en dag som passar alla...de är ju inte så långt kvar tills jul nu....de har gått så sjukt fort! Nellan är snart 9 månader! Och detta är Sofias sista mammalediga vecka...tänk att hon ska börja jobba och Anders ska va hemma med Sigge...måste kännas lite konstigt.

Jag för övrigt va på jobbet förut och förlängde min mammaledighet, skulle ju ha börjat i mars va ju planen och att Jocke skulle va hemma men nu kan inte jocke va borta från sitt jobb så jag stannar kvar hemma så Nellan får börja på dagis i augusti 2010...känns helt galet men otroligt bra. De funkade bra med dom på jobbet och jag ska nog hoppa in och jobba lite till sommaren så att alla får sin semester och sånt bara. Så i mars kan jag gå hemma och pyssla i vårt hus, jag är så glad, livet leker! :)

Lite av julen hos oss, sparsamt som ni ser

 

 

Inte ens adventsljusstaken är julig...men jag har nu fyllt den med pepparkakor i alla fall :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0