Update

Gårdagen

Igår va en mycket trevlig kväll! Jag, Malin, Madde och Maria gick till Tempel och käkade mat och tog ett glas vin. Där satt vi ett tag och tjatade, skrattade (särskilt åt en händelse, berättar sen), och hade allmänt mysigt, precis som vi brukar ha :) Sen drog vi vidare till Via Appia för lite rosa drinkar, närmare bestämt Cointreaupolitan, som man dessutom får i en knallrosa shaker för självskakning...sen va de så snälla så vi fick vi en identisk knallrosa shaker i plast att ta med hem, mycket uppskattat och tjejigt :) På Via Appia mötte vi upp Carro som hade suttit där hela kvällen med sitt jobb men tillslut va de bara 2 kvar och då kom vi och räddade festen. När klockan blev 12 va de dags för mig att dra över gatan och hem, de är vid sådana tillfällen de är skönt att bo mitt i stan. De va en riktigt rolig kväll i allafall och vi skrattade som vanligt så att vi hade ont i käkarna när kvällen va slut!



Madde



Malin




Den roliga händelsen

Rolig och rolig vet jag inte men vi skrattade då igår så vi nästan kikna men de va inte så kul just när de hände.
Jag står på Clas Ohlsson och ska packa in ett paket, och deras inslagningsdisk är ju precis vid rulltrappan så både jag och Nelly ser allt som händer där, första parkett kan man säga. Då i allafall kommer de ett 80-årigt par och ska åka ner, men precis när gubben tagit steget in i rulltrappan så skriker kärringen "kom tillbaka" varpå gubben vänder och försöker, med betoning på försöker, ta sig upp igen i en rulltrappa som går neråt. Det kan ni ju räkna ut att 80 år + full händerna i påsar + stora vinterkängor att inte de gick så bra....han snubblade HELA tiden men problemet var att han aldrig gav upp utan han försökte gång på gång, tappade alla påsarna, och käringen stog fortfarande där uppe och skrek "kom tillbaka" men hon menade ju att han skulle åka ner och sen åka upp igen men de måste ju ha slagit slint i huvet på han för han skulle ju absolut ta sig upp för rulltrappan och hans armar och ben stog åt alla håll och kanter. Jag bara stog och stirrade helt handlingsförlamad likt alla andra kunder på Clas som hade tänkt sig ner i rulltrappan om det inte vore för den galne gubben som va i vägen. Jag trodde allvarligt att han skulle slå ihjäl sig men de slutade ju bra i alla fall, han fick acceptera sin förlust och åka med ner som vanligt, plocka upp allt han tappat under färden och åka upp igen. För kärringen skulle ju faktiskt packa in ett paket!!! Får hoppas de va ett viktigt paket med tanke på att gubben nästan strök med! Så de va detta vi typ låg på golvet av skratt av igår...de blir ju lite roligare när man hör historien med gester och allt samt ett glas vin i magen :)


Idag

Idag började vi dagen med ett besök på Jockes jobb, sen gick vi vidare till Carro för att titta på hennes och Johans nya lägenhet och den var ju JÄTTEFIN! Satt där ganska länge, madde kom oxå och vi satt och tjötade bara. Sen gick vi hem och sen dess har vi inte gjort så mycket. Lagat käk, köpt lite godis, badat Nellan och nu blir de nog en film. Härligt med helg!

Lite bilder

Carro ville ju absolut inte va med på kort

 

Nelly gillade min nya shaker


 

Min badanka ( notera båda benen )

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0