vecka 38 och 3 kg tyngre!

Idag går jag in i vecka 38 och har idag på morgonen varit hos barnmorskan. Jag som trodde jag hade aktiverat min kropp mer än nog denna gången men icke....3 kg upp! Men men det var väl kompensation för de 200 g ja gick upp förra gången. Lillan var inte fixerad, men det visste jag ju eftersom jag inte har kännt att mellanrummet mellan magen och brösten blivit större...hon är fortfarande väldigt högt upp. Annars var allt bara bra och jag hoppas att de var sista gången jag gick dit nu ;) Men det kan jag ju bara drömma om! Bara för att jag tror att jag ska få tidigare så kommer väl jag gå över tiden så mycket det bara går =( Känner redan nu att dessa veckor fram tills hon kommer, kommer vara långa. Vad ska jag göra liksom? Nån som har förslag?

Jag har än så länge varit hemma 1 dag och har väl typ, i princip redan gjort allt man kan göra.....! Kan inte stressa ner...måste göra allt på en gång, så igår och idag har jag redan tvättat, städat, gjort om i hallen, skurat alla golv, vart på ikea och handlat till lillans rum som senare idag ska göras iordning! Har handlat alla ingredienser till att baka bröd och bullar men det får jag lämna till måndag tror jag annars är jag körd när nästa vecka kommer. Jag är ju rastlös av mig och vetskapen om att hon faktiskt kan komma vilken dag som helst gör ju att jag vill ha saker och ting klart. Detta ovetandet är en prövning för kontrollfreaken i mig! =) Jag tror Jocke tycker detta är jättekul...att jag inte har kontroll längre!

Nu har jag ju iaf satt mig ner vid datorn och tar det lite lugnt. kollar runt lite på internet..har hittat jättefina motiv till tavlor till hennes rum...Så Jocke som kan sånt där ska, så fort han får tid, göra om de lite så att de passar färgmässigt in i hennes rum, kommer bli jättefina! Har redan köpt ramar till det så jag väntar på han nu som sagt ;) Skulle vilja kunna göra det själv, typ egna motiv i photoshop och illustrator...men jag har hållt på med dem lite och det går inte och jag blir bara förbannad när det inte går som jag vill! Så jag lämnar över det till han som kan. Eller..... så kan ju det vara ett projekt att lära mig om jag inte har nått att göra de kommande veckorna...bra förslag!

Ne nu ska jag göra mig iordning, ska iväg till stan och fika med Carita.

Hej då!

Här är ett av motiven som jag tänkt göra om, kanske ha en apa istället...? Får se!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Känner likadant med detta ovetandet..hemskt att inte få ha kontroll :) Vår skrutt var inte heller fixerad men det kan den ju göra fram tills det är dags sa bm, lugnar en lite :) Tvättar oxå bebiskläder..så smått allt är! Hörs! KRAM på er!

2009-02-20 @ 18:20:54
Postat av: Henny

Vilken fin bild. Har du gjort den själv eller hittat motivet på internet, i så fall på vilken sida. Skulle kunna tänka mig ngt liknande! Ha det gott!

2009-02-23 @ 21:16:29
URL: http://hennys.blogg.se/
Postat av: Marina

www.isa.nu heter sidan och de har massa fina motiv!

2009-02-23 @ 22:17:25
URL: http://meandmyroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0