Vi ska ha en bebis....

....fattar ni? Verkligheten börjar komma ikapp en lite, och varje gång den gör det så känns det helt konstigt! Vi kommer snart vara 3 st familjemedlemmar i våran lilla familj, vi kommer att ha en dotter :) Längtar sjukt mycket tills den dagen kommer men kommer inte fatta det förrän då...just nu känns det som det är år kvar innan hon ska ut! Har egentligen inte fattat riktigt varför jag är hemma på dagarna! Tanken att jag är hemma och väntar på henne har inte riktigt gått in!

Hon har sedan en tid tillbaka börjat med en dålig ovana, som är att hon bara utnyttjar min högra maghalva :) Låter ju stört men det är sant...det är helt mjukt på min vänstra sida och på den högra stramar det och knör som bara den! Inte konstigt att det knör med den lillla platsen hon vistas på och så väljer hon att bara vara på endel av den...? Det känns ibland som att en fot/ben ska komma ut, så mycket stramar det på den sidan!

Idag började jag iallafall dagen på stan, köpte fotoalbum, handlade lite mat och var inne på kardemumma och köpte lite löste, jordgubb och grädde-smak, det är såå gott! Håller just nu på att göra minipajer, ost och skinka, och kyckling. Det är så skönt att ha i frysen, som matlåda eller bara lunch. Det är så tråkigt att varje dag laga mat till mig själv, då är det lättare att äta nått färdigt och sen laga mat tills Jocke kommer hem istället.

Nu tänkte jag se på en film om jag har ro i kroppen att sitta still. Projektet med insättning av kort har jag skjutit fram, likaså städning av garderoben och slänga skor. Jag börjar lära mig att slappa till mig lite smått och inte göra allt med en gång :) Har även kommit på ett nytt projekt, och det är vårt väldigt röriga köksskåp som ska få lite ny inredning så att vi hittar saker och ting i det. Så det blir en tripp till Ikea ikväll kanske!

Dagens filmval!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0