Måndag!

Idag är det slappa som gäller! Började dagen med att ta ett varmt bad, det var helt undebart. Nu sitter jag i morgonrock och dricker te och äter tårta. Jag som var trött på tårta trodde jag, men går ner ändå! =) Håller även på att bränna lite filmer som ligger på datorn och försöker få lite ordning bland filmalbumen. Kom på förut att idag är det såndär rundtur på BB med information och sånt....har ju inte hunnit gå på det än, och eftersom vi var med Jockes mamma där och kikade så har vi inte tänkt så mycket på det men vi får nog ta och gå dit idag! Kanske kan få oss att förstå att vi ska ha barn, ha ha =)

Kanske ska ta och packa väskan oxå...den var ju packad en gång men sen när jag åkte till Lina så var jag tvungen att ta ur det viktigaste som fick åka med till Stockholm så nu är den inte i ordning längre. Och det är väl kanske nu som det är bra om den är packad! Ännu ett tecken på att man inte har förstått detta än!

Har kommit på vad det är med mitt finger, karpaltunnelsyndrom, och kan drabba gravida. Känner mig som en hypokondriker men jag tror faktiskt att det kan vara detta, eftersom det känns precis som det beskrivs:

Karpaltunneln är en trång kanal i handen, i denna kanal passerar en viktig nerv som kallas medianusnerven till tummen, pekfingret, långfingret och en del av ringfingret
. Eftersom nerven har begränsad plats i karpaltunneln finns det risk att den kommer i kläm om utrymmet minskar. Att utrymmet i karpaltunneln minskar kan bland annat bero på att vätska har samlats i kroppen på grund av graviditet eller andra hormonförändringar. Det vanligaste symtomet vid karpaltunnelsyndrom är att man känner domningar och stickningar i händerna och fingrarna, framför allt på nätterna. Det är inte ovanligt att man vaknar på grund av besvären och måste skaka liv i handen, som känns helt avsomnad.

Skönt när man kan känna igen sig så slipper man fundera över om det är nått fel eller så. Nu blir det tillbaka till filmerna.

Hej Då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0