Vattnet har gått!

Onsdag den 18 mars

Jag och Malin gick till stan och tog en fika och shoppade lite, på vägen hem kändes det inte riktigt lika lätt att gå som det gjorde på vägen dit. Ungefär 1 timme efter att vi kommit hem åkte vi och köpte pizza, och i bilen kände jag att det rann, och tänkte att det var nått som var på väg att hända. Precis när jag steg innanför dörren hemma så typ forsade det....och det var grönt! Det är ju de enda man hört att då är det bråttom till BB..för få har bebisen bajsat och är stressad. Jocke ringde förlossningen och vi skulle komma in när vi ätit och så. Åkte in och de undersökte och bestämde att jag skulle bli igångsatt imorgon klockan 8. Tror ni det var svårt att sova eller..?

Idag torsdag den 19 mars
 
Vaknade klockan 6 av mensvärk till tusen, gjorde oss i ordning och åkte in till BB med tron om att nu var det dags, det pirrade i magen som bara den! När vi kommit till BB och fått vårt rum så strax efter så började värkarna komma med ca 10 minuters mellanrum, för första gången oxå. Det var precis som om att bara för att vi bestämt klockan 8 så skulle det starta då =) I alla fall så tog hon sån där CTG kurva och kollade så att allt va bra mm, sen kom en läkare in för att undersöka mig och hur det såg ut därinne för att bestämma hur jag skulle bli igångsatt. Vattnet var idag gult, altså utblandat, och inte så mycket att längre ta hänsyn till. Jag var öppen typ en halv cm och altså hade det satt igång av sig självt! Han bestämde då att för min skull inte försöka påskynda det när allt såg bra ut och för att en naturlig förlossning är bäst för alla. Och det låter ju förståndigt och bra men man blev ju lite snopen när vi hade ställt in oss på att det nu var dags. Så nu är vi hemma igen...man vet ju inte om det kommer att ta så mycket längre tid bara för att vi fick åka hem och vänta in det än om vi fått vara kvar där, får väl glädja oss med att här hemma har vi ju nått att göra i alla fall, kunde blivit långtråkigt där utan sysselsättning för de sa ju att det kan ta lång tid även med en igångsättning. Om inte värkarna blir värre och så så ska vi ändå tillbaka ikväll och kolla hjärtljuden på henne. Just nu kommer värkarna med ca 8 minuters mellanrum och känns inte så farliga faktiskt, helt ok att hantera, men det är ju på G nu, vilket är väldigt spännande! Ska efter mångas råd äta och dricka massor och ladda med energi för det lär ju behövas och hoppas på att hon kommer ut ikväll!

Tänk att nästa gång jag skriver är hon ute! *Längtar* =) Wish me luck!

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Karin Jonsson

Jippi!! Håller tummarna för er!! Kramar

2009-03-19 @ 17:31:44
Postat av: Josefine

ÄNTLIGEN!!!

2009-03-19 @ 18:40:58
URL: http://jkrook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0