Mysdag hemma!

Det var ju så himla tråkigt väder idag så vi är bara hemma idag, städar och tvättar lite. Skönt att bara vara hemma och mysa ibland. Annars ränner vi ju bara på stan och där går det ju inte att låta bli att handla saker så idag sparar vi faktiskt pengar kan man säga, ha ha =) Har bokat dop nu oxå, det blev den 28 juni, den helgen vi ville ha. Men det blev i Vikens kyrka, bra eller dåligt vet jag inte, inte särskilt fin kyrka på utsidan men kankse mysig på insidan, sen är de ju så lättvindigt att man bara kan vara kvar där och ha mat samt kaffe och tårta, allt detta i samma hus, med utsikten utöver mariebergsviken, de ni! =) Ne men jag tror faktiskt att det blir bra, nära hemma oxå, samt hyfsat lätt med parkering och sånt för gästerna. Mer än hälften av gästerna kommer ju inte härifrån så det kommer ju bli endel bilar. Just nu håller jag på att göra iordning inbjudningskorten, samtidigt som jag försöker söva Nelly, men hon vaknar ju hela tiden när jag ska lägga ner henne. Är ju van att vara ute och gå varje dag och då sover hon ju så skönt i vagnen, hemma blir det inte samma sak, då vill hon vara vaken HELA tiden och där är vi lite oense jag och hon =)

Hon har blivit stor tjej nu oxå, gått från korg till spjälsäng i natt, hon har ju typ legat med benen på korgens kant så då tyckte vi det var dags att byta, men hon ser allt bra liten ut i den STORA sängen. Var och köpte sånna där vyssan lull eller vad de heter från BRIO som man sätter på benen så att man kan gunga den, det gillar vi!

Nu dags att underhålla lilla fröken!


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej vännen! Synd att jag inte visste att ni ville ha "vyssan lull", vi har ju det på Ante's säng men tänkt ta bort dom länge nu. Han är lite för gammal nu för att bli vaggad. Ni hade ju kunnat köpa dom av oss . . . så om du vet nån annan mamma som vill ha såna kan du väl tipsa :)

puss på er

2009-05-07 @ 15:05:39
Postat av: Marina

ok, va synd då! Men jag ska ha öronen öppna om nån är intresserad!

2009-05-08 @ 09:22:57
URL: http://meandmyroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0