Skitgubbe!

Jag och Jocke var på systemet på Bergvik förut idag och där går ju alltid folk ut i gatan för att komma till sina parkerade bilar, och så även idag, det traskar ut en typ 70 årig gubbe med kundvagn mitt i mitt körfält så jag svänger ut till vänster i nästa körfält för att jag ändå skulle svänga in till vänster för att parkera. Jag ser då att gubben, sur som få, går på ändå och nästan krockar med våran bil, och när jag ska svänga in i parkeringsrutan så kommer jag lite snett så jag måste backa bak för att köra fram igen. När jag tittar bakåt så har gubben ställt sig med sin kundvagn bak bilen så att jag inte kan backa. Efter en stund gick han men passade på att köra in sin kundvagn i våran bil och sen dra, idiot!! Det var bara i dragkroken som tur va men jag parkerade och gick bort till skitgubben som irrade runt och letade efter sin bil, och frågade varför fan han körde på våran bil med sin kundvagn:

- Va fan körde du på min bil för?
- Du körde ju nästan på mig på gatan.
- Det var ju inget övergångsställe där du gick! Men varför körde du på min bil?
- Jag körde inte på din bil utan din dragkrok och det var roligt!


Det är ju tur man är en lugn person för jag skulle nog kunnat strypa gubben, hur kan han säga att det var roligt, jag hade god lust att ta en kundvagn och köra in i hans bil men orka! Egentligen skulle jag ju ha backat när han stog bak bilen och retades, störd gubbe i alla fall!

Vi va i allafall på systemet och handlade lite gott att dricka inför grillkvällen imorn. Mamma och pappa, Martin och Johanna kommer hit imorn och stannar till lördag. På dagen ska vi gå på stan och sånt och sen på kvällen ska vi ha lite kalas för mig som fyller "vuxen" på onsdag, no more billiga ungdomsbiljetter.

Måste ju oxå säga NEJ till alla som spekulerar på giftermål, tyvärr =) hemlisen handlar inte om något sådant, det är egentligen inte heller så hemligt, men vill hellre berätta när/om det blir av!

Nu lite om goingen Nelly, hon har ju blivit en helt ny person, det märks att hon utvecklas mycket nu. Hon har ju redan vänt på sig och gör det ofta nu men nu griper hon även tag i saker som hon ser framför sig. Man kan se hur hon fokuserar på den saken hon ser så ögonen nästan går i kors och sen tar hon tag i den eller klappar och känner på den, jättekul tycker jag =) Hon ser så rolig ut när hon sitter i sin babysitter och tittar på tv:n, idag hade jag en försäkringssnubbe här och han gick igenom vardagsrummet då satt ju hon där och kollade på Jay Leno, såg så sjukt roligt ut, han tittade ner på henne och sen på tv:n, ha ha =)

Nu blir det sängen!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Karin

Husköp kanske ;)

2009-05-29 @ 09:01:22
Postat av: Annika

Nu måste du berätta vad ni har för planer... jag blir ju så nyfiken att jag måste gå in o kolla hela tiden ifall du skrivit nått nytt.

2009-05-31 @ 09:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0