Trött!

Sitter med huvet fullt i hårfärg så tyvärr kan jag inte gå och lägga mig, så jag tänkte passa på och skriva några rader. Idag har vi varit på olycksfallsinformation på bvc, det var väldigt intressant och bra saker att veta. Vilka saker man ska barnsäkra inför att de går samt om de sätter i halsen mm. Det var väldigt nyttiga saker de drog upp faktiskt. Sen vägde jag lillskruttan och ser till min förvåning att hon GÅTT NER 270 g!!! Tyckte det kändes väldigt konstigt eftersom hon äter ju länge och ganska ofta nu det sista. Men efter ett tag när de andra mammorna vägde en efter en så förstog vi att det var nått fel på vågen, för det misstämde 400 g på alla, så hon hade inte gått ner som tur va! Så dagens vikt var 4530 g, vilken är 130 g på en vecka och det är ok för hennes kurva så det är ju bra!

Efter informationen var det dags för lunch med mammorna som vanligt, sen en fika på coffehouse såklart! =) Innan jag gick hem så tog jag en ride i lite affärer och köpte en ny pyjamas till Nelly som nästan inte har några pyjamasar som passar hennes långa kropp. Sist tog jag en sväng in på Confetti och fyllde på mitt löste-föråd med "confettis egna gröna blandning" som är jättegott! Sen hittade jag en bra variant på löste-behållare som man stoppar löste i och ner i koppen....tycker inte riktigt om de traditionella i metall för man får nästan alltid bös i koppen, men denna var jättebra. Ska ta ett kort på den så ni får se den....den är i gummi. I allafall så har vi varit ute HELA dagen idag, gick vid 9 och kom hem vid halv 6, det är så skönt att vara ute för då sover Nelly så gott. Idag tog hon nog igen den sömn hon inte tog igår när vi var hemma hela dagen. Imorgon blir det lite fixande med våran hemlis på dagen och sen på kvällen kommer Cissi och Anders på fika och för att kolla lite på sötnosen ;)

Nu dags att skölja håret, hörs imorn!

Nellys nya sysselsättning, se på tv:n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0