klassfest och dopförberedelser!

Ja då var ännu en helg avverkad. Helgen spenderades ju i Ed, kom dit på fredagen och då var det bara lugnt. Moster Else var på besök hos mamma så det blev lite yatzy som vanligt =) På lördagen var den efterlängtade klassfesten, den började med brännboll på campingen men jag började inte dricka då som alla andra gjorde utan jag hade med mig Nelly. Sen var det en kort liten förfest hos Therese innan vi drog ner till hotellet. Det var ju inte så många man inte sett och inte kände igen faktiskt. Men det är väl att Ed är så litet så man springer på varandra där ändå. Men att det är 10 år sedan vi gick ur känns ju konstigt, när man satt där med sin gamla klass kändes det helt naturligt och det kändes som igår, konstigt hur 10 år bara har sprungit förbi! Ioförsig så har det ju hänt endel på dessa 10 år men det har gått fort, har redan bott i karlstad i 5 år. Tillbaka till festen så var den jättekul, hotellet blev väl lite segt mot slutet men annars var det bra. Var inte så lättpåverkad som jag trodde jag skulle vara, så särskilt full var jag inte. Var ju lite försiktig i början för att jag tänkte det skulle slå fort men det blev inte så, kanske lika bra än att det hade varit åt andra hållet, att jag kröp runt på hotellet. Jag hade ju förvarnat alla om att de va första festen på väldigt länge och att jag skulle vara ursäktad isåfall. =)

Vi kom tillbak till Karlstad i söndags, mamma följde med en sväng och åkte hem idag. Det har blivit lite shopping på stan, fika och sånt där. Hittade en klänning till dopet faktiskt, jättefin och jättesomrig, passar ju bra när vi tänkt ha det sista helgen i juni. Har kollat lite med kyrkor och sånt och det är ju svårt, verkar vara lite uppbokat. Men jag ska kolla vidare imorgon, hade ju passat så bra eftersom Mattias och Trine med barnen är i Sverige då. Tycker det är kul att vara lite "festfixare" och planera inför sånna saker, just nu kollar jag lite på inbjudningskorten, för de måste ju skickas ut ganska snart, så fort vi vet vilken kyrka och ställe efteråt. Ska bli kul i alla fall, och att hon ska få sitt namn....Nelly Emilia Molin blev det.

På Valborg var vi föresten hos Emma och Patrik och grillade med Lina och Jonas samt Emma nr 2. Trevligt att ha de tillbaka i stan, tycker de borde komma oftare. Saknar verkligen att ha henne här, gå ut och gå med Nelly, snacka skit, ta ett glas vin etc! Men snart är det ju sommar och då ska de vara här längre perioder, det tycker vi om! Nelly fick paket av Emma och Emma, den fina Adidas overallen som jag kollat på förut, såå fin ju, hon kommer bli coolast i stan =)



Imorgon är det babymassage igen, hoppas hon uppskattar det bättre denna gången och inte bajsar mitt i allt. Senare blir det fika med Malin, annars är inte planerna så stora. Nu blir det sängen för mig och jag hoppas att lillsnuttan oxå hänger på och slutar vara så klarvaken!

Förra babymassagen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0