Förkyld!

Min lilla skrutt har blivit förkyld. Märkte igår att hon snorade lite, men det var inte så farligt och ingen feber hade hon heller. Sen var hon ju lika glad som vanligt oxå. Men igår när vi la henne så gick det en stund och så vaknade hon och då va hon helt igensnorad, stackarn! Så jobbigt när det inte går att snyta henne. Vi tog upp henne och hällde lite bröstmjölk i näsan för att rensa ur lite. Jag tror det hjälpte tillsammans med att jag höll henne upprätt i famnen så somnade hon. Sen pallade vi upp hennes säng med böcker och la henne och det gick jättebra. Googlade innan och de stog ju att de kunde va jobbigt för de små att få sin första förkylning och att det blir några nätter av vakenhet där man får torka näsan och trösta dem så jag var förbered på att sitta med henne inatt men hon sov ända till halv 7 imorse, så det va skönt. Så jobbigt att se henne så snorig, vi vuxna kan ju andas genom munnen när man blir tät men det är ju inte så lätt för de små, hon ville ju såklart ha nappen i munnen så då är det ju inte så lätt. Men det är nog en ganska lindrig förkylning som tur är, för får hon bara vara upprätt så snorar hon inte, utan de är bara när hon ligger ner helt plant. Det är jobbigt att se henne sån ändå!

Igår kom ju Jocke hem från London, det va skönt att ha han hemma igen! Han hade med presenter till oss oxå =) Nelly fick en Hello Kitty mjukis och jag fick Engelskt Te och en Hugo Boss parfym, tack älskling!

Idag blir det nog inte så mycket som händer, får skita i babysimmet idag med tanke på Nellys snorande, men pratade faktiskt på det redan innan att det kanske inte är så smart att gå till badhuset i dessa svininfluensa-tider. Tycker det är lite obehagligt...vet så lite om det men vissa har ju dött medans andra säger att det bara är som en vanlig influensa och inget direkt farligt. Vill ju inte ha det oavsett om det är farligt eller inte. Jag är aldrig sjuk och har nog aldrig fått nån influensa eller magsjuka så länge jag kan minnas, så jag hoppas Nelly har ärvt mitt imunförsvar! Men det verkar ju sprida sig endel, folk har det ju överallt nu känns det som, i Ed var det ju några konstaterade och de blir väl bara fler och fler verkar det som. I Karlstad är det ju oxå folk som har det. Det är så svårt att veta hur man ska hantera det, man måste ju kunna gå utanför hemmet. Det är väl 1 månad kvar tills vaccinet kommer och jag har inte riktigt fattat om alla får ta det då eller hur det blir?

Nu blir det frukost!

Kommentarer
Postat av: Martina

vi är i samma sits... Skulle på babysim idag men liam va tät i näsan när han vakna så vi hoppade det med tanke på alla sjukdommar som går nu.

Ett tips då, kanske du redan vet men om inte, så finns det ju näs-sug. Jättebra då dom är täta nu när dom inte kan snyta sej! Blir lite arga men de är det nästan värt då dom kan andas m napp och så efter... http://www.familjeapoteket.se/web/oron-nasa-hals/Nasfrida-694.aspx

2009-09-08 @ 09:02:18
URL: http://larinaldo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0