Nellys inne och utelista

Nelly har kommit på att göra en inne och utelista så att alla vet vad
hon tycker om/inte tycker om, här kommer den:

Innelistan

  • Få uppmärksamhet ligger på första plats (resten kommer i slumpad ordning)
  • Mamma och pappa är rätt sköna!
  • Va på babysim, riktigt kul!
  • Bada i badkaret går oxå bra!
  • Leka med fjärrkontroller, mobiler mm (OBS! Riktiga ska de vara, inga leksaksmobiler!)
  • Tvätta händerna i handfatet under rinnande vatten
  • suga in underläppen
  • Stå på alla 4 och gunga lite. (krypa är inte på innelistan än, kanske snart)
  • Bli skrämd eller göra tittut leken.
  • Se på tv. ( favvoritprogrammen är de flesta men barnprogram och tecknat som simsons är bäst)
  • träffa nya människor ( kan bli lite trött på mamma och pappa ibland)
  • Min rosa snuttefilt med döskallar (riktigt bra när jag ska sova eller mysa)
  • Va naken ( så lite kläder så möjligt är skönt)
  • musik och helst vill jag att folk ska sjunga för mig!
  • käka på mina stortår
  • Rosa, rosa, rosa! Även blått och brunt funkar för mig!
  • sitta i gåstolen ( om de ni inte lämnar mig där för länge )
  • Spegla mig
  • Kamerafodralet ( gott att äta på och jag kan tillbringa mycket tid med det )
  • banangröt (eller egentligen vilken gröt som helst, bara det är gröt)
  • Äpple och päron efterätt
  • Bröstmjölk, sist men inte minst!

Utelistan

  • Sitta i bilstolen ( inte så hett)
  • Barnmatsburkar är äckligt, särskilt potatisen, hur kan andra bebisar äta detta?
  • gråta och vara ledsen, känns så onödigt, låt mig vara glad istället!
  • klippa naglarna
  • ligga i vagnen om jag inte ska sova, vill ju sitta upp och se!
  • krypa, känns inte så kul faktiskt, men kanske tycker jag det sen nångång?
  • Rött och gult, passar inte min hudton
  • blöjjan, försöker få av den men den sitter hårt!
  • folk som pratar oväntat och väldigt högt går fetbort! Då blir jag rädd och ger er läppen!
  • sova länge är ute!
  • När folk plockar snor ur min näsa gillar jag inte.
  • Ligga ner i famnen, fattar ni inte att det är sååå mars månad!
  • kläder som inte är bodys, de åker ju bara upp på ryggen och är störande






Kommentarer
Postat av: Jennifer

Första punkten var riktigt oväntad måste jag säga ;)

2009-09-01 @ 11:13:47
Postat av: Marina

ha ha, ja visst var den!

2009-09-01 @ 13:09:48
URL: http://meandmyroom.blogg.se/
Postat av: ellinor

hej, allt bra med dej?:P

Puss&kram.

2009-09-01 @ 13:34:44
URL: http://ellinorericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0