Snart smäller det :)



Den 26 september ska jag och älsklingen hoppa fallskärm. Fick ju de i 25 årspresent av han och samtidigt köpte han till sig själv. Sen blev jag med barn och kunde inte hoppa och sen va det strul med deras flygplan men nu ringde de i helgen och sa att vi kunde hoppa den 26. Ska bli så sjuuukt kul! Vi ska få hoppa samtidigt oxå med varsin instruktör. Jag kommer säkert inte våga när jag sitter där och det väl är dags, eller som kommer jag väl kissa på mig, ha ha! Jag har ju alltid velat detta så skulle jag inte våga så kommer jag ju aldrig förlåta mig själv!! JAG VÅGAR! :)

Såhär beskriver dom det:

Det börjar med en flygtur på 25 minuter i vårt hoppflygplan.Utsikten är fantastisk, en molnfri dag med klar luft ser du milsvitt omkring. Om du har valt att låta en kameraman föreviga ditt hopp kommer han eller hon att filma förberedelserna, flygturen, de andra hopparna allt eftersom de lämnar planet och hela ditt hopp. När det är er tur kliver ni bakåt mot dörren och tar plats och hoppar...

På några sekunder accelererar ni till 200 km/t. Efter knappt en minuts fritt fall aktiverar din instruktör fallskärmen och fallet bromsas upp. Färden under fallskärmen tar drygt fem minuter och väl på marken igen är det nu din uppgift att förklara den fantastiska känslan för dina vänner.


Galet!!!

Kommentarer
Postat av: Henny

Åh, va häftigt ;)

2009-09-09 @ 16:46:12
URL: http://hennys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0