Nöjd över det mesta!

Nellan har nu gjort 3 dagar på dagis, och det går jättebra! Över förväntan faktiskt, imorn ska hon till och med stanna längre än schemat säger för att det har gått så bra. Och det känns ju skitbra, att hon trivs bra och inte verkar tycka att det är konstigt att bli lämnad där. Den dagen jag var med så gick hon självständigt med en gång, pillade på alla leksaker som fanns och det var inga konstigheter alls. Idag har Jocke suttit i lunchrummet hela dagen och läst nwt 20 gånger som han sa, samt pratat med fröknar, och Nelly var redan känd på dagiset. Den där Nelly hade dom hört talas om, kavat liten tjej som alltid är glad, det är våran Nellan det! :) Märks det att jag är stolt kanske? Det är jag!

Här hemma går det frammåt, idag har vi byggt iordning skostället och det blev skitbra. är sjukt nöjd över mina mätningar som gjorde att alla bitarna passade perfekt, kanske skulle bli snickare? Kanske inte så troligt men det här projektet klara jag i alla fall.

Sen idag kom mattorna som jag beställt, en till sovrummet och en till badrummet. Det blev den turkosa till sovrummet och sen beställde jag en grå likadan till badrummet, rund lite större än vanliga badrumsmattor. Men det bästa av allt är ju att denna alltid ser bra ut till skillnad från alla andra badrumsmattor som direkt blir nergådda, och ser allmänt skabbiga ut så fort man lagt på den. Någon som förstår vad jag menar? Mattorna som jag köpt är heltäckningsrya som man kan beställa i vilka mått man vill, Topolino heter den och kommer från Golvabia och finns i massa olika färger. Bästaste mattan hittar ni på EM såklart :) Kanske inte optimalt för ett badrum, men men, det blir snyggt i alla fall, och det är ju huvudsaken.

Bilder såklart!





Det snart klara skoststället/bänken, fattas lite färg och fackindelare




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0