Realitycheck!

Altså, ibland måste jag ju nypa mig i armen när jag ser våran lilla tjej. Det känns helt otroligt att vi har skapat henne och att hon är våran, hon är ju så perfekt och underbar på alla vis! Jag är verkligen så tacksam och ler varje gång jag ser henne. Hon är vårt allt! 


Hon är i sitt mysigaste jag just nu:

- hon pratar hål i huvet på folk på någon slags thailändska som är nästintill helt obegriplig!

- Hon hjälper mig att hänga tvätt, och säger då tack efter varje gång hon ger mig något plagg att hänga upp. Oavsett hur många gånger hon säger det så tröttnar man aldrig!

- Hon säger till när hon bajsat och säger "bajs" och lägger sig på handduken. Även om man redan har förstått det på hennes frånvaro bakom en gardin eller liknande.

- De små pussarna med riktig pussmun man kan få numera.

- Hennes konstanta dans om det finns musik, hon ställer sig under stereon och visar att hon vill dansa. Hon har även skapat lite olika moves, och när refrängen kommer då rockar hon järnet!

- Hon säger "elly" när hon ser sig själv på film eller kort.

- Kan vara med med gester till Blinka lilla stjärna och Imse vimse spindel. De söta små fingrarna blinkar och klättrar upp för trån :)

- Tar på sig ALLA skor hon kommer åt, oavsett storlek och modell, herrsko som högklackat, och hon klarar det!

- Vill hon läsa bok då kommer hon med boken, och ger till den som hon tycker ska läsa den för henne.

- Hon härmar de flesta orden som vi säger till henne, fast på hennes vis då, och det kan ju låta hur som helst.

- Börjat klä på sig själv, går ju sådär, men det är alltid något som kommer på plats, ett ben eller liknande.

- Hon säger ifrån om det är nåt hon inte vill, då kommer de flera "nej, nej nej".

- Får hon tag i en mobil och ska hon ofta ringa"momo", och när vi ringer upp då tjötar hon massa strunt!

- Morgonmyset när hon vaknar är obeskrivligt mysigt. Hennes små armar som kramar och myser med en.



Det är helt enkelt underbart att vara mamma till en 1 och ett halvt år liten prinsessa

♥ ♥ ♥



Kommentarer
Postat av: Henny

Underbart! Kunde inte skrivit det bättre själv. Att vara mamma är en gåva, den bästa av dem alla.



Min lilla har just ätit sin lunch själv med sked för första gången, tänk att de börjar bli så stora.



Kram Henny & Annie

2010-08-07 @ 11:47:20
URL: http://hennys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0