Allt har en mening!

Angående mitt jobb så är det så att våran Chef har sålt Karlstad och Örebro butiken till EM centralt. De äger inga egna butiker men nu har de startat 2 st i Stockholm och köpt upp oss så altså har de nu 4 egna butiker. Resten är ju franchisetagare ute i landet. Detta beskedet kom ganska snabbt inpå men från och med 1 januari så tar de nya över, vilket är snabba ryck. För mig innebär detta att jag blir anställd som en av EM:s ekonomer. Och mitt jobb kommer att vara ekonomiansvarig över de 4 butikerna som de äger själva. Det finns ingen annan som är "butiksekonom", altså van att arbeta i detta affärssystemet och kan bokföringen i detta osv, så helt plötsligt så har jag världens bästa föutsättningar och det känns helt sjukt vilken erfarenhet jag kommer att få av detta. Jag har svävat lite på moln men samtidigt så kommer det krävas mer av mig så det blir ingen dans på rosor till en början när allt ska struktureras upp. Den ena butiken öppnar 15 januari vilken betyder mycket jobb för mig. "Mina" fyra butiker ska i slutänden rapporteras ihop för att sedan rapporteras uppåt eftersom längst upp finns Schörlingkoncernen (som bla äger securitas) på börsen, så det här blev genast stora grejjer, vilket är lite skrämmande.

Men jag är så GLAD!

Vem kunde tro för ett år sen när jag fortfarande var mammaledig, myste med Nellan hela dagarna, att jag inte skulle komma tillbaka som säljare utan ett halvår senare som en av EM: ekonomer??? Allt har en mening!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis va kul för dig!

Önskar man själv hade sån tur :)



God jul!

2010-12-18 @ 20:35:09
Postat av: Marita

Grattis till jobbet. Kommer du klara galant ;)

Tycker samma som föregående skrivare.. att hoppas man har samma tur själv när man ska tillbaka till arbetslivet nästa år år.. 2012!!



Så ni är hemma i Ed hela julen?? Vi kommer hem lördag till söndag.

2010-12-19 @ 18:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0