Hon kan prata!

Nelly har ganska så plötsligt fått ett helt nytt ordförråd och tjattrar mest hela dagarna nu för tiden. Ganska så oförståligt men ändå inte. Hon gör sig förstådd med bland annat dessa ord:


- Hej! Det var ju bland det första hon sa.
- Hallå, hon har avancerat!
- min ( allt är hennes nu för tiden)
- bada, det vet hon mycket väl vad det är!
- mamma och pappa såklart!
- momo (mormor)
- kooj ( skor)
- booj (boll)
- bok
- nej
-ja
- fuga (fluga och allt annat som flyger)
- maaaaaau, så låter katten.
- off, säger hunden.
- boki, har ingen aning vad det är?
- Gungeligung, sägs när vi gungar.
- acka, anka.
- oj! ........m.m



Vad kul det är när de börjar göra sig förstådda och pratar massa, kommer bli så kul senare när det pratar på riktigt och säger massa roliga saker.

Imorn drar jag för övrigt till Stockholm och jag kommer ju sakna ihjäl mig efter min pratkvarn! Men tur jag har min andra pratkvarn Malin med mig på resan ;) Trevlig helg på er!



Kommentarer
Postat av: M.

underbart foto!

2010-07-19 @ 21:22:08
URL: http://larinaldo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0