Hata tänder!

Det har aldrig varit så uppenbart som nu att Nelly får tänder. Imorse började ena näsborren rinna som en flod utan "sjuktecken" på Nelly, första tecknet. Då sover hon ju lite oroligt eftersom näsan tättnar igen, tecken nr 2! Sen avslutade hon dagen med världens lösaste bajs och där kom 3:e tecknet. Hon la sig som vanligt nu ikväll men har redan gnytt ett par gånger, och kommer nog vakna till några gånger under natten, stackars min lilla älskling. Jag HATAR verkligen när hon blir snorig, tycker så synd om henne. Det är kindtänderna som kommer, en kom förra veckan och nu en till då. Är inte så van med att hon är sjuk/dålig/snorig så man glömmer lite att det kan ske, och så blir man så uppgiven när det händer. Man vet ju hur kommande dagar kommer att vara, feber, snor och klängigt barn. Tur att jag är ledig nu då fram tills fredag, så vi kan ägna oss åt att göra som Nelly vill några dagar och kanske hålla uppe humöret. :) Och roliga saker i Nellans liv är just nu:

- Äta själv! Och hon är riktigt duktig faktiskt!
- Springa fritt ute! Det skulle hon nog kunna göra tills hon somna stående.
- Läsa bok!
- Se på barnprogram med hög volym och med mig brevid, gärna fastkopplad med armen!
- Bli jagad! En klassiker som håller i sig.
- klättra upp på möbler!


Så det kommer väl bli några riktigt lösa dagar med lite måsten och mycket lek!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0