Otur!

Nelly hade inte vattenkoppor utan höstblåsor vilket typ visar sig på samma sätt fast endast på fötter, händer och i munnen. Så det var ju inte så lätt att förstå. Men de ringde från dagis och berättade att en annan tjej var hemma på grund av höstblåsor och då förstod vi ju varför hon inte fått på övriga kroppen, och inte haft några som helst besvär. Så imorn ska Nellan till dagis igen. Man får visst vara på dagis med höstblåsor eftersom det inte är nått farligt och smittar bara i innnan och i startfasen. Konstigt tyckte jag men nu har Nelly nästan inga kvar och det känns ju konstigt att vara hemma med henne när hon inte är dålig/sjuk på nått sätt. Så synd att det inte var vattenkoppor bara så hade det vart överstökat snart :(

Idag är det i alla fall jag som är hemma med Nellan, så idag har det vart en riktig städdag. Inte ofta man kan va hemma med ett friskt barn och kunna få massa saker gjorda. Nelly damsög och jag dammtorkade :) Tvättat och allt sånt där nödvändigt. Skönt att ha det gjort när snart helgen kommer, igen! Härligt när veckorna bara springer förbi. Och på fredag är det dags för IDOL och utgång, ska bli riktigt kul!

Ikväll ska jag iväg på Me and I party hos Sandra, ska bli trevligt att träffa dem igen, länge sen nu, och kombinerat med lite snygga barnkläder. Har aldrig vart på Me and I förut men jag vet ju vad de har för grejjer, jag hittar säkert nått fint.

Idag gick jag med i miljonlotteriet också. Fråga mig inte varför eller vad som får mig att tro att jag skulle vinna på det? När vi sålde lägenheten så köpte vi ju triss för flera tusen och trodde vi skulle få en lite större vinst, men det är omöjligt kan jag säga. Det är bara gamlingar som får uppleva "Plötsligt händer det". Jag har verkligen inte tur i spel, bara i kärlek :) Men i allafall så ringde de idag och jag gick med, jag tänkte ge det en chans i alla fall, man kan ju inte vinna om man inte försöker.

Nu ska jag och Nellan ha fikapaus med glass framför Pingufillmen, mys!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0