Vattenkoppor

Nelly har fått vattenkoppor! Helt plötsligt i lördags så märkte vi massa utslag, och några vätskafyllda, visste inte då vad det var men alla som såg dem sa att det var det och nu har det kommit mer så det är det. Men det är så konstigt för oftast får alla feber först och sen slår de ut. Men Nelly har vart precis som vanligt, om inte livligare, och hon märker inte av sina koppor. Hon har heller inte fått några på mage eller rygg som är det vanliga utan på händer och fötter och lite på lår och rumpa, men idag så har det redan blivit små skorpor på vissa, så det känns som hon har kommit väldigt lindrigt undan. Skönt! Underbart för henne att hon slipper detta senare i livet också. Så man kan säga att jag är glad att det blev så här :) Men det blir ju en vecka hemma nu för hennes del säkert, vilket känns konstigt eftersom hon inte är sjuk. Jocke ska va hemma mestadels men 2 dagar kommer jag nog va hemma, mysigt att va hemma och mysa lite. Kanske kan passa på och städa och pyssla med sånt man inte hinner annars. Tur att den värsta ruschen på jobbet är över, för det är ju ingen som gör mitt jobb när jag är borta tyvär. Det är nackdelen med att ha ett sånt jobb som jag har. Ju mer jag är borta desto mer får jag ju att göra när jag kommer tillbaka. Som tur är så finns det många fler fördelar med mitt jobb så jag ska inte klaga :)

Idag har det vart shopping på stan och farsdag-firande. Först här hemma med våran lilla pappa, Nellan hade köpt ett sushi-kit så att han kan laga egen sushi, jag tror han tyckte Nellan hade gjort ett bra köp :) Sen var vi hos Jockes pappa där det bjöds på god fika med bland annat en jättegod pannacotta-cheescake. Nellan fick paket också såhär på fars dag. Ett bak-kit, jättesött med små små mini muffinsformar, och andra formar för att baka med. Så det kan ju bli en aktivitet i veckan. Så kan Nelly bjuda hem sina kompisar på minimuffins nån dag när hon är frisk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0